در این مقاله تلاش میشود ضمن تحلیل نظری و مفهومی پیرامون روابطعمومی هوشمند، عملکردهای روابطعمومی هوشمند بعنوان پیوند زننده قدرتمند و سریع سازمان با فرد و همگان که زمینه ساخت اپلیکیشنها و نرمافزارهای ارتباطی را فراهم میکند مورد بحث قرار گیرد. در این معنا درک فلسفه روابطعمومی هوشمند مستلزم شناخت منطق ریاضی همراه با ارزشگرایی و معناگرایی در روابطعمومی هوشمند است.
همچنین در این مقاله مدلی برای روابطعمومی هوشمند طراحی شده است که ساختار ارزشهای کلان و هدفهای روابطعمومی هوشمند را منعکس میکند. در مدل ارزشی و هدفگذاری روابطعمومی هوشمند بر سه ارزش بزرگ اخلاقگرایی، برنامهگرایی و تخصصگرایی تأکید شده است که تفسیر آن در مقاله منعکس خواهد شد.
همچنین هفت محور هدف که همهدف و همخروجیهای معرفتی و فرآیندی روابطعمومی هوشمند محسوب می شوند، نقطهگذاری شده است که عبارتند از:
- ارزش گرایی
- خلاقیت
- حل مسئله
- همزمانی
- ارتباطات سالم
- طبیعت سالم
- فردگرا بودن
گفتنی است این همایش در تاریخ 28 اردیبهشتماه و به عنوان یکی از برنامههای نخستین هفته روابطعمومی کشور (27 اردیبشهت لغایت دوم خردادماه) با حضور اساتید ارتباطات و روابطعمومی، مدیران اجرایی، کارشناسان، فعالان و علاقهمندان حوزههای مختلف رسانه و ارتباطات برگزار میشود.